DVO/Accountor start met KombiFit 60+

Er is ruim een halfjaar voorbereiding aan vooraf gegaan, maar nu kunnen we jullie laten weten dat we in januari 2019 gaan starten met een nieuw onderdeel binnen onze vereniging voor de doelgroep van 60-plus!

In het huidige aanbod van DVO/Accountor is nog geen activiteit voor deze doelgroep opgenomen. Bij navraag onder de huidige 60-plussers binnen onze vereniging blijkt hier best wel wat belangstelling voor te bestaan en daarom gaan we deze pilot starten.

Uiteraard kunnen daar ook (groot)ouders van leden of andere Bennekommers bij aansluiten. DVO is een open club voor iedereen. Wij streven ernaar om meer activiteiten aan te bieden dan korfbal alleen: we doen ons best om bij te dragen aan een gezonde samenleving in Bennekom en omstreken. Sporten en bewegen helpt je om fit te blijven, juist ook op oudere leeftijd. Het helpt mensen om een goede conditie te behouden en zich lichamelijk en mentaal fitter te voelen. Ook verlaagt het de kans op (chronische) ziektes. Vitaal ouder worden heeft bovendien als voordeel dat iemand langer de activiteiten kan blijven doen die je graag doet.

De KombiFit-groep biedt plaats aan ongeveer 25 senioren in de leeftijd vanaf 60 jaar. De groep komt 1 x per week bij elkaar om onder begeleiding van een professionele trainer (van buiten DVO) een uur te sporten of bewegen (een korfbal ‘verleden’ is niet nodig).  Binnen de groep werkt u samen aan een gezondere levensstijl. De training wordt afgestemd op de wensen van de groep.

WE STARTEN OP DINSDAG 8 JANUARI 2019

Doe je mee?
Ben je 60 jaar of ouder en geïnteresseerd, doe dan gerust eens (gratis) mee! Elke dinsdagochtend van 10.30 uur tot 11.30 uur wordt er in de hal gesport. Gezelligheid is belangrijk en daarom is er vanaf 9.45 uur inloop in het clubhuis waar de koffie en thee klaar staan. De maandelijkse contributie bedraagt 13,50.

Benader ook gerust uw buurman/-vrouw, vriend(in) of familielid om mee te komen doen.

Wil je niet meedoen in dit beweegprogramma, maar heb je wel belangstelling voor het sociale ontmoetingsaspect daarvan? Dan wil je misschien wel meedoen met het koffiemomentje of vind je het leuk om de koffie te verzorgen op deze ochtenden. Ook dan horen we graag even wat van je.

Bekijk voor meer informatie ook eens de KombiFit-flyer.

Aanmelden
Wil je graag een kijkje komen nemen op 8 januari (of later), laat ons dat dan gewoon even weten via: e-mail: marja.vanharen@upcmail.nl of mobiel: 06-14460725.

Met sportieve groet,
Berna Lijnkamp en Marja van Haren