In aanloop naar de Korfbal League…..

03 okt 2019

Na de eerste oefenwedstrijd van ons vlaggenschip in Nijeveen tegen Dos’46 (19-19)   volgden de oefenwedstrijden elkaar in een rap tempo op. Eerst werd er midweeks geoefend tegen HKC uit Hardinxveld-Giessendam. Dit team, met veel ex-PKC spelers aan boord, waaronder broer en zus den Dunnen en de zusjes Havelaar werd verslagen met 31-19.

Daarna was er vorige week zaterdag de eerste wedstrijd van het Theo Korporaal Korfbal Spektakel. De wedstrijd, gespeeld in Sassenheim, tegen de landskampioen Fortuna/Delta Logistiek werd gewonnen met maar liefst 34-25. In deze wedstrijd werd gespeeld met de nieuwe regels die vanaf dit seizoen in de Korfbal League worden gehanteerd: naast twee scheidsrechters moeten spelers die een kans ontnomen wordt hun eigen strafworp nemen en is er de groene kaart. Deze kaart krijgen spelers voor commentaar op de leiding of grof spel. De straf bedraagt 5 minuten bank zitten. In de wedstrijd tegen Fortuna heeft de ploeg uit Delft flink geëxperimenteerd met deze groene kaart: maar liefst drie spelers van Fortuna gingen op de bon wegens commentaar op de leiding en mochten gaan zitten!

Gisteren was er dan de finale van het Theo Korporaal Korfbal Spektakel, in Delft werd gespeeld tegen TOP uit Sassenheim. Helaas ging deze wedstrijd verloren met 26-25. Goed gespeeld, maar de beker konden we helaas niet meenemen.

Aanstaande dinsdag speelt de selectie nog thuis tegen Oost Arnhem 1 en 2, de aanvangstijden zijn 19.30 en 20.30 uur.

En dan zit het oefenprogramma er op en gaan we aanstaande zaterdag los tegen Blauw Wit! Gelijk een belangrijke wedstrijd in de eerste ronde!  De datum staat waarschijnlijk al groen omcirkeld in je agenda, we gaan er van uit dat iedereen komt kijken! #WIJZIJNDVO