Korfbal League
[VOORBESCHOUWING] De wind steekt weer op!
Het gaat DVO/Transus voor de wind. Ongeslagen aan kop in de Korfbal League. De nieuwe hal geopend. Mooie cheque ontvangen op de Korfbal Challenge. Als eerste club een nieuwe hoofdcoach aangesteld. Een fitte selectie. En ook nog een weekje langer rust gehad dan menig ander topteam. Want waar acht van de tien clubs al een kleine week na de Challenge aan de bak moesten, gaan DVO en KCC pas volgende week dinsdag op herhaling.
Met die rugwind wordt een bezoek gebracht aan Unitas/Perspectief, de promovendus van dit jaar. En daarmee ook automatisch één van de degradatiekandidaten. Want tja, zo is het vaak wel. Het is ze twee jaar geleden zelf overkomen. Maar – heel knap! – ze zijn opnieuw van de partij na een werkelijk legendarische hoofdklassefinale tegen TOP/IAAA Fresh.
Marc Houtman heeft dat goed voor elkaar gebokst, maar de clubman houdt het na vijf jaar voor gezien. Waar wij smachten naar de titel om Richard en Marc mee uit te zwaaien, zou handhaving ongeveer hetzelfde betekenen voor Unitas. Ze zijn alvast beter op weg dan in hun eerste seizoen, want ze hebben al evenveel punten als toen en staan daarmee ook een plek hoger. KCC is namelijk nog puntloos, maar de onderlinge degradatiekrakers moeten nog komen.
Die twee punten haalden ze trouwens tegen HKC/Creon Kozijnen, in de speelronde nadat Erik van Brenk daar was vertrokken. Datzelfde HKC met hun vorige coach Peter Kamsteeg weer bij de groep haalde ons een week later bijna onderuit. Vertrekkende en/of nieuwe oud-coaches leiden soms tot vreemde schokeffecten. En het is momenteel een behoorlijke tijd van komen en gaan in korfballand, dus attentie attentie – geen gekke dingen doen en die punten mee naar Bennekom. Ruimte zat tegenwoordig!
Het programma:
17:55 RKL: Unitas/Perspectief 2 – DVO/Transus 2



