Stem nu op jouw speler van het jaar 2023-2024!

Wat een seizoen…

Stem nu op jouw speler van het jaar 2023-2024! Dit kan tot 1 augustus.

Na de zomer maken we de winnaars bekend

Stemmen kan via: Praxis Players (M+V) of The Year (PPOTY)

Meer info via deze link.

Vertrekkers en nieuwkomers bij de DVO-selectie

Met het prachtige veldseizoen achter de rug is het weer de tijd voor komen en gaan. Dit jaar neemt de DVO/Transus-selectie afscheid van speelsters Caitlin Keller, Saskia van der Zee en Lois Bakker. Verder stoppen ook coach Dennis Brunt, fysiotherapeuten bij de reserves Evan Smit en Luna Bakker.

Voor Caitlin is het vooral om even tijd voor andere dingen te hebben. Ze is natuurlijk nog jong, dus wie weet gaat ze het wel heel erg missen en zien we haar snel weer terug. Maar voor nu is ze even klaar met topkorfbal. Dat is ook niet zo vreemd als je bedenkt dat ze alle topjeugdteams van DVO doorliep, meermaals jeugdinternational was, als A1-captain in Ziggo Dome de juniorenfinale verloor en later wel Nederlands veldkampioen werd, en natuurlijk zware maar mooie jaren in de selectie heeft doorgemaakt.

Afgelopen seizoen miste ze de apotheose helaas grotendeels door een blessure. DVO wenst Caitlin natuurlijk heel veel plezier in haar extra vrije tijd en houdt de deur wagenwijd open!

Saskia en Lois lopen al wat langer mee en voor hen is het meer te doen om de balans tussen privé, korfbal en werk. Saskia: “Na eigenlijk altijd in een selectieteam te hebben gezeten, heb ik besloten dat dit mijn laatste jaar was. Voor mij persoonlijk was het hoogtepunt de playdown tegen Dalto. Deze wonnen we toen en daardoor bleven we in de League. Alle support was toen echt geweldig. En kijk waar we nu zijn met de selectie! Ik ben blij dat ik hier onderdeel van geweest ben.”

We zullen Saskia nog vaak genoeg zien op de club: “Ik stop niet helemaal met korfbal, want vanaf volgend seizoen ga ik in het derde spelen. Nog wel bij DVO dus, maar wel een dagje minder trainen. Ik ben vanaf volgend seizoen zeker nog te zien bij de selectie, maar dan lekker vanaf de kant om aan te moedigen.”

Lois is eigenlijk niet weg te denken uit de selectie en wordt tot de ‘oudere garde’ gerekend. “Dat is wel grappig, terwijl ik ‘pas’ 25 jaar ben. Na negen seizoenen in de selectie merk ik dat er een verandering kwam in mijn motivatie. Waar ik altijd leergierig was en zin had om er volle bak voor te gaan, werd dit steeds iets minder.”

Bovendien timmert Lois aardig aan de weg met haar eigen bedrijf: “Buiten het korfballen om ben ik 2020 begonnen met mijn onderneming LAB4Design (interieurontwerp) en dat is enorm gegroeid de afgelopen periode. Dit betekent dat mijn dagelijks leven op dit moment bestaat uit werken en korfballen en er weinig vrije tijd overblijft. Hierdoor ontbreekt zo nu en dan de energie om 5,5 uur in de week te trainen en op zaterdag fris aan de start te staan.  Of ik nog in een lager team aansluit weet ik nog niet zeker. Eerst een paar weken rust en opladen, even geen korfbal, dan zien we weer verder!”

Lois krijgt dan ook meer tiujd om leuke dingen te doen met haar vriend, want ook Dennis Brunt stopt. Na drie jaar coachen vindt hij het mooi geweest: “Mijn motivatie om te stoppen is omdat ik graag wil ervaren hoe het is om even niet zo veel met korfbal bezig te zijn. Een jong team vraagt meer tijdsinvestering en ik ben nu niet bereid om daar in te investeren. Daarom heb ik bij Jeannette aangegeven plaats te willen maken voor iemand die daar wel voor de volle 100% zijn tijd in wilt steken. Daarbij heb ik zelf ook tijdrovende hobbies (o.a. golf) waar ik graag ik veel plezier uithaal.”

De vervanger van Dennis is reeds in een ander bericht gepresenteerd: Ruben Wieser. Hij krijgt naast de overgebleven spelers van DVO/Transus 2 nog een viertal ambitieuze zaalkampioenen tot zijn beschikking. Sem Hooijer, Matthijs de Koning, Lara van Golberdinge en Deborah Vos stromen vanuit de A1 door naar de selectie. Bovendien is Tim Kuiper er weer vanaf het begin bij.

En dan sluiten we af met het mooie bericht dat ook Barbara Brouwer weer gaat aansluiten. Vorig jaar speelde ze nog één wedstrijd voordat haar zwangerschapsverlof in ging, al bleef ze daarna natuurlijk het hele seizoen nog betrokken bij de selectie: “Ik heb geprobeerd om op een andere manier toch nog een steentje bij te kunnen dragen. Dat doe je natuurlijk niet zomaar. Ik vind de groep echt heel leuk en kreeg ook in de andere rol veel energie van de groep. Naarmate het seizoen vorderde merkte ik dat ik het spelen zelf nog niet helemaal los kon laten, maar was het even afwachten hoe ik zou herstellen van de bevalling en hoe Boaz het zou doen.”

Boaz is gelukkig gezond en wel ter wereld gekomen en het gaat prima met het prille gezin: “Tot nu toe zitten we op een blauwe wolk, genieten we enorm en was het Raymond die als eerst tegen me zei dat ik er voor moest gaan en dat hij volledig achter me stond. Het zal eerst een hels karwei zijn om weer wedstrijdfit te worden en het zal soms best pittig zijn. Maar thuiskomen en de glimlach van Boaz zien, neemt alle zorgen weer weg! Ondanks dat het een flinke uitdaging gaat worden, heb ik er nu al onwijs veel zin in!”

De Commissie Topsport kan niet wachten om weer van Barbara’s korfbalkunsten te kunnen genieten en is vastberaden met deze selectie volgend seizoen opnieuw een gooi naar de zaaltitel te doen.