DVO/Transus heeft in 2017 een nieuwe kledinglijn geïntroduceerd. De wedstrijdshirts zijn in het beheer van DVO en worden aan de spelers uitgeleend. Andere korfbalkleding (bijvoorbeeld trainingspakken, shorts en rokjes) kan via de webshop worden besteld. Met behulp van deze ‘Vragen en Antwoorden’ probeert de kledingcommissie informatie te geven over hoe één en ander is geregeld.
Hoe is het nu geregeld?
Van de artikelen die in de webshop verkrijgbaar zijn, heeft DVO een basisvoorraad opgeslagen bij DVO. Deze voorraad is eigendom van DVO. Bestellingen die via de webshop worden gedaan, zullen worden geleverd vanuit deze voorraad. Dat betekent dat als een artikel op voorraad is het ook snel geleverd kan worden. Ook betekent dit dat er geen extra verzendkosten voor bestellingen aan leden worden doorberekend. Als van een artikel nog een minimum aantal in voorraad is, zal deze worden aangevuld. Zo hopen we dat de levertijden beperkt zullen blijven.
Verdient DVO aan deze kledingverkoop?
Nee, DVO verdient hier niet aan. De prijzen in de webshop zijn de inkoopprijzen die DVO betaalt plus een kleine opslag. Met deze opslag worden de verzendkosten die DVO moet betalen gedekt. Ook heeft DVO geïnvesteerd in de opslag. Tenslotte is er altijd een risico dat artikelen die wel op voorraad zijn niet worden verkocht. Al met al moet de webshop quitte spelen.
Als de voorraad van DVO is, waarom betaal ik dan in de webshop via Ideal aan Muta?
Muta is de kledingsponsor van DVO en leverancier van de kleding. Het beheer van de website van de shop ligt bij hen. Muta heeft ervaring met online bestellingen en betalingen. DVO maakt dus gebruik van deze ervaring en mogelijkheden. Achter de schermen vindt verrekening plaats tussen Muta en DVO.
Kan ik kleding passen voordat ik bestel?
Ja, dat kan. Bestellingen kunnen in principe op zaterdag tussen 9.30-10.00 uur worden afgehaald. Dat is ook het moment dat kleding kan worden gepast. Wil je alleen komen om te passen (en niet om een bestelling af te halen), meld dat dan even via de mail kledingdvo@dvo-korfbal.nl. Dit om te voorkomen dat je voor niets komt: als er geen bestellingen hoeven te worden afgehaald zal er ook niemand aanwezig zijn.
Zijn er ook inschietshirts te koop via de webshop?
Inschietshirts zijn tweemaal per jaar te bestellen, ze liggen niet op voorraad en worden speciaal gemaakt. Zo bundelen we alle bestellingen om de beste kwaliteit van de opdruk te garanderen en de (verzend)kosten te beperken. Speciale acties zullen worden aangekondigd. Ook is het vanaf nu mogelijk om inschietshirts te passen voordat je bestelt. Houd er rekening mee dat na het sluiten van een actiedatum er altijd nog 6-8 weken levertijd bij komt.
Waar kan ik mijn bestelling afhalen?
De locatie waar je kunt passen of bestellingen op kunt halen is bij de kasten van de webshop. Deze staan in de sporthal boven bij de tribune (trap op) helemaal aan het eind. Je zult altijd een mail krijgen wanneer je jouw bestelling op kunt halen. Het streven is om je binnen 1 week van een reactie te voorzien.