Korfbal League
Jessie Heuveling versterkt DVO-selectie
Met ingang van het nieuwe seizoen zal Jessie Heuveling het groen-wit van DVO/Transus dragen. De 24-jarige speelster uit Luyksgestel wilt de top bestormen nadat ze dit seizoen met haar huidige club DSC degradeerde uit de Korfbal League.
Maar dat was eigenlijk niet eens een grote factor in haar beslissing om naar DVO over te stappen. Het contact was al gelegd en de eerste gesprekken gevoerd toen DSC handhaving nog in eigen hand had. Na de dramatische ontknoping, waar ze goed ziek van was, hakte ze definitief de knoop door: “Ik denk dat dit het juiste moment is om mij nog verder te ontwikkelen en te ontdekken wat ik nog meer uit mijn korfbalcarrière kan halen.”
De stormachtige entree van Heuveling was uiteraard meer clubs opgevallen, maar de keuze viel dus op DVO: “De gesprekken die ik heb gehad voelden erg goed. DVO is een topclub met veel kwaliteit. In gesprekken met verschillende mensen uit het korfbalwereldje werd dit beeld alleen maar bevestigd. Ondanks dat ik daar wat meer kilometers voor moet maken, weegt dat voor mij niet op tegen de sportieve uitdaging en de professionele omgeving die DVO biedt.”
Heuveling begon op haar vijfde met korfballen bij het dameskorfbal van Stormvogels en stapte in 2021 als talent over naar DSC: “Daar heb ik een aantal heel fijne jaren gehad en heb ik mij volop kunnen ontwikkelen binnen het gemengd korfbal”. Ze knokte zich al snel in de basis en promoveerde met de Eindhovense ploeg naar de Korfbal League.
Ook dat niveau tikte ze zonder moeite aan. Wat heet, ze werd in december verkozen tot Speler van de Maand en was uiteindelijk na Fleur Hoek de meest scorende vrouw van de reguliere competitie. Veel dames gingen ten onder aan Heuvelings binnendruk, met talloze doorloopballen, strafworpen en vrije ballen als gevolg.
“Maar die scoringsdrift is zeker niet de enige reden dat we Jessie hoopten vast te leggen”, zegt Jeannette Teunissen namens de Commissie Topsport. “De lange atlete past goed in de huidige groep, kan nog jaren doorgroeien en heeft dit seizoen laten zien zich snel aan te kunnen passen aan het KL-niveau. Ze heeft zich snel ontwikkeld tot een complete en makkelijk scorende korfbalster, die ook goed in de andere rollen kan spelen.”
Heuveling deinst er niet snel voor terug om een sprong in het diepe te wagen. Zo werd ze uitverkozen voor het Nederlands beachkorfbalteam dat in 2025 voor het eerst meedeed aan de World Games en een zilveren medaille haalde. En nu waagt ze dus de overstap naar de top van de Korfbal League. Heuveling: “Ik word nu al met open armen ontvangen door zowel de staf als de spelers. Dat geeft veel vertrouwen. Ik heb er ontzettend veel zin in en kijk uit naar het komende korfbalseizoen!”
DVO-coaches Van Brakel en Rense zijn vanzelfsprekend blij met de nieuwste aanwinst: “Met Jessie halen we scorend vermogen, lengte en ook gewoon een prettig mens bij de selectie. Met ook de naderende terugkeer van Annelie de Korte beschikken we volgend jaar over een ijzersterke vrouwenkant.”
Momenteel is Heuveling druk met haar nieuwe woning en gaat ze nog het veldseizoen spelen bij DSC. Na een welverdiende zomer zal ze aansluiten in Bennekom. Laten we haar dan allen een warm welkom geven!
Commissie Topsport






