Bestuur
Verslag informatieavond renovatie/uitbreiding accommodatie
Beste leden,
Afgelopen maandag kwamen we met ongeveer 80 leden samen in het clubhuis voor een presentatie van de nieuwe plannen.
Doel van de avond
Erik van Buren trapte de avond af en vertelde hoe de plannen zijn ontstaan:
- Om de ouder geworden accommodatie kwalitatief goed te houden, is er een investering nodig;
- Tevens willen we ook graag meer halen uit onze accommodatie.
Tijdens de avond werden de twee mogelijke plannen voor een toekomstbestendige accommodatie gepresenteerd.
Als bestuur wilden we graag ook nader toelichten wat er allemaal speelt binnen de gemeente Ede met betrekking tot de ontwikkeling van het gebied rondom de Mansholtlaan (KennisAs), ideeën/onderzoeken met betrekking tot huizenbouw, ontwikkeling WUR, verplaatsing sportpark(en) en de vernieuwing van de pachtovereenkomsten. Let wel, er staat niets vast!
Erik legde uit dat we met een goed strategisch plan (2025-2045), onderbouwd met onder andere onze gekozen optie, commitment aan de gemeente kunnen vragen ten aanzien van onze eigen toekomstplannen.
Optie A en B
De plannen werden uiteengezet door Edwin Schuurman (projectleider UA).
Aan de hand van de tijdslijn kwamen de obstakels en vertragingen aan bod, de redenen waarom het oorspronkelijke plan financieel niet meer haalbaar bleek te zijn en daarom gekozen moet gaan worden uit twee opties: de voorkant (meer gericht op renovatie & uitstraling) of de achterkant (meer gericht op onderhoud & uitbreiding).
De bouwtekeningen van De Gijt Bouwadviseurs (Evan Schoeman was ook aanwezig om vragen te beantwoorden) en een prachtige 3D-film van LAB4design (Lois Bakker) gaven een goed beeld van de beide opties. Ook de voordelen van beide opties werden benoemd en de financiële verschillen werden getoond.
Hoe verder?
Tijdens de komende Algemene Ledenvergadering (uitnodiging volgt later deze week) kunnen de leden aangeven welke optie de voorkeur krijgt. In de ledenvergadering gaan we alleen een stemming houden. Er zal geen tijd zijn voor verdere discussie, dus (ook diegenen die niet op de informatieavond aanwezig konden zijn) lees dit verslag goed door en bekijk de video van LAB4Design, om goed inzicht te krijgen in de getoonde plannen en zo goed mogelijk voorbereid naar de ledenvergadering te kunnen komen. Praat hier ook over met elkaar. Uiteindelijk beslissen we samen over de toekomstige strategie van de vereniging.
Mocht één en ander niet duidelijk zijn, stel dan je vragen via secretaris@dvo-korfbal.nl. Het bestuur en de projectgroep zullen deze vragen zo snel mogelijk proberen te beantwoorden, in ieder geval voor maandag 2 oktober a.s. De PowerPointpresentatie en de bouwtekeningen kunnen ook via bovengenoemd e-mailadres opgevraagd worden.
Tijdens de ALV wil het bestuur graag de volgende vragen beantwoord zien:
- Willen wij als vereniging een investering doen?
- Zo ja, welke investering heeft dan de voorkeur: A of B? Deze keuze impliceert dat we op de huidige locatie willen blijven en de ALV het eens is met het aangaan van een lening om de investering te bekostigen;
- Zo nee, willen we dan meewerken aan een toekomstige verplaatsing of blijven we liever waar we nu zitten? Vanzelfsprekend zullen we – mocht het tot een verhuizing komen – proberen onze ‘huid’ zo duur mogelijk te verkopen, zodat we er bij voorkeur op vooruitgaan.
Na de ALV zal er een bouwgroep samengesteld worden en een overleg volgen met de aannemer om de details en de uitvoering van de gekozen optie te bespreken. De vergunning zal worden aangevraagd en de financierings- en subsidiemogelijkheden zullen worden ingezet. Denk hierbij ook aan funding, om zoveel mogelijk extra’s te kunnen realiseren.
Rondvraag
De bezoekers konden na de rondvraag nog uitgebreid napraten en kijken naar de doorlopende 3D-film en de bouwtekeningen, die opgesteld stonden in het clubhuis.
Wij zien jullie graag over een aantal weken bij de ALV. We hopen op een grote opkomst, want het gaat om een belangrijke ingrijpende beslissing, over de toekomst van jou en onze mooie club: #wijzijnDVO!
Bestuur DVO/Transus