In Memoriam: Piet Burgsteijn

Met verdriet hebben wij kennisgenomen van het overlijden van Piet Burgsteijn. Met Piet verliest DVO een betrokken clubman, een verbinder en een vertrouwd gezicht binnen onze vereniging.

Piet was veel meer dan alleen lid. In de loop der jaren heeft hij op uiteenlopende manieren bijgedragen aan onze club. Hij was actief binnen de juniorencommissie en maakte deel uit van de technische commissie. Als teambegeleider stond hij klaar voor teams van de F-jeugd tot en met de selectie. Ook zette hij zich in als praktijkopleider voor stagiaires van sportopleidingen. Daarmee gaf hij niet alleen richting aan spelers, maar ook aan jonge mensen die zich wilden ontwikkelen binnen de sport.

Op het veld was Piet een fanatieke en betrokken korfballer. Tot op latere leeftijd bleef hij actief spelen, altijd met inzet en plezier. Toen hij zelf niet meer speelde, bleef hij nauw betrokken bij het eerste team en het verenigingsleven. Hij was aanwezig bij wedstrijden, trainingen en activiteiten, geïnteresseerd, meedenkend en altijd bereid een helpende hand te bieden.

Piet belichaamde wat een vereniging sterk maakt: trouw, betrokkenheid en hart voor de club. Zijn inzet achter de schermen en zijn aanwezigheid langs de lijn hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van vele spelers en teams. Voor velen was hij een aanspreekpunt, een ondersteuner en bovenal een warm mens.

Wij zijn Piet dankbaar voor alles wat hij voor DVO heeft betekend. Zijn betrokkenheid en toewijding zullen in onze herinnering voortleven.

Wij wensen zijn familie en naasten veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.

Bestuur DVO/Transus



De rouwkaart is ook HIER te openen in PDF-formaat.

Vanuit het bestuur: kampioensreceptie DVO/Transus

De viering van het Nederlands Kampioenschap Korfbal League 2025–2026 kreeg een prachtige afsluiting met een drukbezochte kampioensreceptie in de Kellerhal.

Dankzij de inzet en voorbereiding van een kleine groep vrijwilligers was de hal omgetoverd tot een sfeervolle locatie. Onder het genot van een hapje en een drankje kwamen spelers, staf, vrijwilligers, sponsoren en andere betrokkenen samen om dit bijzondere succes te vieren.

Er werd geluisterd naar mooie woorden van Stefan van der Padt (bestuur KNKV), locoburgemeester Peter de Pater, coach Jeroen van Brakel, Sandra Barth (G-korfbal) en voorzitter Erik van Buren.

De kampioensschaal werd uitgereikt aan aanvoerder Koen van Roekel, de gemeente overhandigde DVO een blijvend aandenken, de selectie en staf kregen bloemen en werden ook nog verrast door Sandra Barth met een grote doos Merci.


Een speciaal moment was er voor Jeannette Teunissen, die in het zonnetje werd gezet voor haar jarenlange en onmisbare inzet voor de club. Het voornemen om haar te benoemen tot erelid (later dit jaar formeel bekrachtigd in de ALV) werd met luid applaus ontvangen.

Het bestuur spreekt grote dank uit aan de selectie, staf, alle vrijwilligers en sponsoren die hebben bijgedragen aan het succes en deze geslaagde avond. Samen is gezorgd voor een kampioenswaardige afsluiting van een historisch seizoen.

 

Namens het bestuur,

Marleen van der Deijl
Secretaris

Vanuit het bestuur: DVO/Transus Nederlands Kampioen!

Met een hoofdletter K: het is gelukt. ‘Onze’ eerste zaaltitel is een feit. Kampioen van Nederland én winnaar van de Cup met de grote oren (naar verluid rijkelijk gevuld met bier).

Wat valt hier nog over te zeggen wat de afgelopen twee dagen niet al is gezegd? Een geweldige prestatie van de spelers in het veld, bewonderenswaardig teamwork, rotsvast vertrouwen en het vermogen om onder alle – echt alle – omstandigheden stoïcijns te blijven spelen. Over iedere speler is iets moois te vertellen, maar ach, dat komt wel, voor nu schieten woorden simpelweg tekort.

Veel dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan dit succes: staf, reserves, supporters en sponsoren. Ieder op zijn eigen manier, maar allemaal essentieel in dit absolute hoogtepunt in ons 80-jarig bestaan als vereniging.

En natuurlijk was het feest na afloop minstens zo memorabel. Grote dank aan iedereen die heeft geholpen in de keuken en achter de bar – en ook dank aan de schoonmakers op zondag en maandag. Daarnaast waarderen we het enorm dat de burgemeester en wethouder direct naar Bennekom kwamen om ons te feliciteren. Het onderstreept dat deze prestatie verder reikt dan alleen onze club.

We gaan, zodra het hoofd weer helder is, goed nadenken over hoe we dit bijzondere moment blijvend kunnen herdenken, vieren en vastleggen.

Persoonlijk moet ik bekennen dat ik zaterdagavond (heel laat) de wedstrijd nog eens heb teruggekeken. Zelfs toen was ik ergens nog bang dat het mis kon gaan. In Ahoy had ik het gevoel een stukje van de film te hebben gemist, maar gelukkig: ze stonden er alle 31 gewoon op.

Voor nu: iedereen van harte gefeliciteerd. Op naar de dubbel!

#WijZijnDVO – KAMPIOEN VAN NEDERLAND!

Namens het bestuur,

Erik van Buren
Voorzitter DVO/Transus

In memoriam: Ben Delsman

In mijn jonge jaren ontmoette ik Ben voor het eerst via een gezamenlijke vriendin. Daarna verloren we elkaar uit het oog.

Vele jaren later kruisten onze paden opnieuw bij DVO, toen mijn dochter ging korfballen. We werden begeleiders van het team van onze kinderen en werkten samen in de toenmalige jeugdcommissie. Ook toen de kinderen na enkele seizoenen ieder hun eigen weg gingen – in andere teams en later buiten DVO – bleef het contact bestaan. We spraken elkaar nog regelmatig in het clubhuis.

Ben was een stille kracht binnen de vereniging. Vanaf 2003 heeft hij zich met grote toewijding acht seizoenen ingezet als teammanager van jeugdteams. Hij was vijf jaar lid van de jeugdcommissie en vier jaar secretaris van de vereniging. Vanaf 2011 was hij jarenlang verantwoordelijk voor het plannen en organiseren van oefenwedstrijden en toernooien. Een zelfstandige functie die hem op het lijf geschreven was. Ben hield van overzicht, van plannen en organiseren, en was praktisch ingesteld. Hij regelde alles grotendeels digitaal vanuit huis, zonder vergaderingen, maar met veel contact met korfbalverenigingen door heel Nederland en binnen DVO met de TC, STD, het clubhuis, de accommodatiebeheerders en de coördinator van de halverhuur. Dankzij zijn inzet konden alle teams goed voorbereid aan het seizoen beginnen.

Daarnaast zorgde Ben tijdens de Korfbal League-periode ook voor de invulling van de jurytafel, opnieuw een taak die hij betrouwbaar en zorgvuldig vervulde.

Eind december legde Ben, vanwege gezondheidsredenen, zijn werkzaamheden binnen DVO neer. Het leek daarna weer beter met hem te gaan, maar afgelopen vrijdag werd een hartstilstand hem fataal.

Wij zullen Ben enorm missen. Als trouwe, altijd behulpzame vrijwilliger, maar bovenal als mens. Zijn betrokkenheid, inzet en rustige aanwezigheid hebben een blijvende indruk achtergelaten binnen onze vereniging.

Namens het bestuur,

Marleen van der Deijl
Secretaris DVO/Transus


De rouwkaart is ook HIER te openen in PDF-formaat.

DVO/Transus viert 80‑jarig jubileum op 27 juni 2026

Zaterdag 6 juni 2026 bestaat DVO/Transus maar liefst 80 jaar. Een bijzondere mijlpaal waar we als vereniging enorm trots op zijn. Al acht decennia lang staat DVO voor sportiviteit, ambitie, verbinding en vrijwilligerskracht. Dat verdient een feest dat minstens zo memorabel wordt.

Op zaterdag 27 juni 2026 organiseren we daarom een groots jubileumfeest voor leden, oud‑leden, vrijwilligers, supporters, sponsoren en iedereen die DVO een warm hart toedraagt. Het wordt een dag vol sportieve activiteiten, gezelligheid, verrassingen en natuurlijk mooie verhalen uit 80 jaar clubhistorie.

En dat is nog niet alles: tijdens deze speciale dag worden ook de Player of the Year‑awards uitgereikt. Een moment waarop we stilstaan bij de bijzondere prestaties en inzet van ons vlaggenschip. Natuurlijk kunnen wij bij de voorbereidingen en op de dag zelf alle hulp gebruiken. Zonder vrijwilligers geen feest! Dus lijkt het jou leuk om mee te denken/helpen, meld je dan gauw aan via feest@dvo-korfbal.nl.

🗓️ Zet de datum alvast in je agenda
👕 Tip: trek een sportieve outfit uit de kast
🌐 Houd de komende maanden onze website en socials in de gaten voor het volledige programma

Samen kijken we terug op 80 prachtige jaren en zetten we koers naar de toekomst.
We vieren het met elkaar — want DVO, dat zijn we samen!

Bestuur & Feestcommissie

🎄✨ Fijne feestdagen namens het bestuur van DVO/Transus! ✨🎄

Namens het bestuur wensen wij alle leden, vrijwilligers, sponsoren en supporters van DVO/Transus een warme, gezellige en betekenisvolle kerst toe.

De feestdagen zijn een moment om samen te zijn, terug te kijken op het afgelopen jaar en dankbaar te zijn voor alles wat we samen hebben bereikt. Wij wensen alle leden van groot tot klein, oud tot jong, een goede jaarafsluiting en zien jullie hopelijk allemaal weer heelhuids en gezond terug in 2026.

Alle sponsoren bedankt voor jullie steun aan de club. Jullie maken dat wij kunnen doen, wat we met veel passie willen blijven doen.

Er zijn momenteel een aantal zware blessures binnen de vereniging. Ook waren er in 2025 gemis en andere zorgen. Wij wensen deze mensen veel sterkte en weer nieuwe hoop en licht in het nieuwe jaar.

Laten we met vertrouwen vooruitkijken naar 2026: een nieuw jaar vol gezondheid, plezier en verbondenheid, met als bijzonder hoogtepunt ons 80-jarig jubileum.

Dank voor ieders inzet en betrokkenheid.

Namens het bestuur,

Erik van Buren,
Voorzitter DVO/Transus

#WijzijnDVO

Mededeling van het bestuur

Op maandag 15 december 2025 start de juridische behandeling van een zaak m.b.t. grensoverschrijdend gedrag waarbij een aantal leden van onze vereniging direct is betrokken. Hoewel de te behandelen feiten in alle opzichten los staan van elke verantwoordelijkheid van de vereniging, en ook buiten DVO/Transus hebben plaatsgevonden, realiseren wij ons terdege de impact hiervan.

In overleg met het KNKV zijn al eerder (juridische) experts geraadpleegd om er zeker van te zijn dat we als vereniging niets hebben nagelaten om in deze zaak het recht zijn beloop te kunnen laten hebben. Waar praktische maatregelen in het belang van getroffen leden genomen konden worden, is dat gebeurd.

Wij wensen allen die direct geraakt zijn door de aanleiding voor deze rechtszaak veel sterkte.

Namens het bestuur,

Erik van Buren
Voorzitter

Voormalige selectietrainers ontvangen oorkonde erelidmaatschap

Omdat de voormalige trainers van ons vlaggenschip niet aanwezig waren op de Algemene ledenvergadering op 27 oktober j.l., werd na de eerste thuiswedstrijd in de Korfbal League op de sponsortribune nog even stilgestaan bij het erelidmaatschap van Marc Verberk en Richard van Vloten.

Twee bevlogen coaches die ieder op hun eigen manier hebben bijgedragen aan de ontwikkeling, professionalisering en prestaties van onze selectie. Zij hebben hun stempel gedrukt op de geschiedenis van DVO, van het bereiken van de play-offs, de zaalfinales in Ahoy, de gewonnen Ereklassefinale (veld) tot het versterken van onze positie in de top van het Nederlandse korfbal. Hun tactisch inzicht, leiderschap en betrokkenheid hebben niet alleen het team gevormd, maar ook de vereniging als geheel verrijkt. We zijn dankbaar voor hun toewijding en trots op wat ze samen met ons hebben bereikt.

De oud-trainers (die op vrijdagavond aanwezig konden zijn), werden nog een keer persoonlijk bedankt en ontvingen van de secretaris een oorkonde, een kleine attentie als blijk van waardering.

DVO/Transus kijkt met respect terug op een prachtige periode en is trots op de fundamenten die door deze trainers zijn gelegd voor de toekomst van onze hoofdmacht.


Commissieavond vrijdag 26 september

Op vrijdag 26 september staat de commissieavond gepland. Van alle commissies is een afvaardiging uitgenodigd om de plannen en verwachtingen te delen (zo niet, dan hierbij alsnog de uitnodiging).

Het clubhuis is open vanaf 17:00 uur en rond 18:00 uur willen we graag beginnen met de eerste presentaties. Bij inloop is er een broodje voor diegene die direct uit hun werk komen en nog niet de mogelijkheid hadden om thuis te eten.

Doelstelling van de avond is om te delen wat je wil doen en bereiken als commissie, maar ook hoe andere commissies je daar bij kunnen helpen… want samen zijn we DVO en we hebben elkaar nodig om succesvol te kunnen zijn.

Aangezien dit de eerste keer is heb ik geen idee hoe lang het gaat duren, dit hangt af van de interactie, maar de doelstelling is om rond 22:00 uur wel een heel eind klaar te zijn.

De presentaties kunnen worden aangeleverd bij de secretaris. Zij kan die dan samenvoegen op een USB-stick voor de avond zelf.

Ik wil iedereen uitnodigen constructief mee te denken en elkaar feedforward te geven. Dat wil zeggen suggesties waarmee DVO, in brede zin, nog beter en mooier kan worden.

Erik van Buren
Voorzitter DVO/Transus

Uitnodiging Algemene Ledenvergadering op 13 oktober 2025

Beste leden,

Op maandag 13 oktober 2025, aanvang 20.00 uur (en inloop vanaf 19.45 uur) zal in ons clubhuis ‘De Doorloper’ de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van onze vereniging plaatsvinden.

Tijdens deze ledenvergadering zal het bestuur, onder andere aan de hand van de jaarverslagen, de leden informeren over de stand van zaken binnen de portefeuilles.

Punten voor de rondvraag ontvangen wij graag schriftelijk tot een uur voor aanvang van de vergadering.


Agenda ALV 13 oktober 2025

  1. Welkom
  • Presentielijst
  • Verhinderingen
  1. Mededelingen (voorzitter)
  2. Verslag ledenvergadering 18 november 2024
  3. Nieuws vanuit de portefeuilles (conform besturen anno 2025)
  4. Financiën (penningmeester)
  • Rekening en verantwoording boekjaar 2024-2025
  • Korte samenvatting van de financiële resultaten
  • Vooruitblik op 2025-2026
  • Verslag Kascommissie en benoeming nieuwe leden (conform statuten 17.6)
    • Contributie en vaststelling contributie 2025-2026 door voorzitter (conform statuten 12.1)
  1. Dechargeverlening door voorzitter (conform statuten 21.1)
  2. Jubilea (50 jaar KNKV lid)
  3. Erelidmaatschap
  4. (Her)verkiezing bestuursleden (conform statuten 14.2)
    • Wouter Noordman (penningmeester), nieuw verkiesbaar
    • Jamilla Vervoort (verenigingszaken), nieuw verkiesbaar
    • Erik van Buren (voorzitter), aftredend en opnieuw verkiesbaar
    • Marleen van der Deijl (secretaris), aftredend en opnieuw verkiesbaar
    • Erik Jager (wedstrijdsecretaris), aftredend en niet herkiesbaar
    • Marleen Jager (verenigingszaken), aftredend en niet herkiesbaar
    • Jeannette Teunissen (topkorfbal), aftredend en niet herkiesbaar
    • Sjoerd de Vos (communicatie), aftredend en niet herkiesbaar
    • Henk van den Hul (accommodatie), aftredend en niet herkiesbaar
  5. Dechargeverlening ALV aftredende bestuursleden (conform statuten 21.1)
  6. Rondvraag
  7. Sluiting

Tot ziens op maandag 13 oktober a.s.

Met hartelijke groet,

Erik van Buren
Voorzitter DVO/Transus


N.B.:

  • Deze uitnodiging wordt op de website geplaatst en via de Nieuwsbrief verstuurd. De vergaderstukken zijn twee weken van te voren op te vragen via secretaris@dvo-korfbal.nl.
  • Conform statuten 13.3 en 13.4 kunnen schriftelijke (tegen)kandidaten voor een bestuursfunctie voor aanvang van de vergadering worden ingediend. Deze moeten voorzien zijn van een handtekening van de kandidaat en vijf of meer stemgerechtigde leden (15 jaar en ouder per 1 juli 2024 conform statuten 8.2 en 8.4).