Teamindeling senioren 2026-2027

Beste spelers en speelsters uit de senioren,

Ruim een week geleden hebben we al de teamindeling voor de jeugdteams gepubliceerd en nu zijn de seniorenteams aan de beurt.

Voor de senioren hebben we dit jaar dezelfde aanpak gehanteerd als afgelopen jaren. Met een vertegenwoordiger vanuit S5 t/m S9 hebben we in verschillende overleggen samen een teamindeling gemaakt. Ook hier was de verdeling dames/heren een uitdaging. Afgelopen seizoen was het voor sommige teams bovendien elke week weer een heel gedoe om voldoende spelers te vinden. Dat willen we komend seizoen voorkomen. Extra lastig daarbij is dat er relatief weinig spelers overkomen vanuit de junioren en dat er ook een aantal heren stoppen. Het was al met al een hele puzzel, maar het is gelukt om ieder lid dat wil spelen een plek te bieden. En, zo denken we, om teams samen te stellen die sociaal en sportief in balans zijn.

Wij hebben nog twee opmerkingen bij deze teamindeling:

  • Alleen de spelende leden zijn ingedeeld, trainende leden zijn niet meegenomen;
  • Voor spelers die tussen haakjes staan betekent dat, dat ze in twee teams genoemd staan. Het team met de haakjes is het ‘extra’ team. Dit kan alleen als er ruimte in het team is en het afgestemd is met het team.

Via deze LINK ga je naar de teamindeling van seizoen 2026-2027 en kun je zien in welk team je volgend jaar gaat korfballen. We hebben echt ons best gedaan om in samenhang voor alle teams en spelers de goede keuzes te maken. Mocht je toch nog vragen en/of opmerkingen hebben, slaap er dan eerst rustig een nachtje over 😊, en stuur dan je vraag of opmerking naar korfbalzaken@dvo-korfbal.nl. Graag uiterlijk op woensdag 17 juni.

Zoals in de teamindeling te zien is, zijn er nog verschillende teams (ook in de jeugd!) zonder trainer/coach. Mocht je het leuk vinden om een team training te geven, mail dan gerust!

Teams die willen kunnen de komende weken doortrainen, via je appgroep van je eigen (nieuwe) team kun je daar afspraken over maken. Het trainingsschema voor het komende seizoen is HIER op de site te vinden.

De Commissie Korfbalzaken wenst iedereen weer veel korfbalplezier komend seizoen!

DVO U15-1 flikt het: na zinderende halve finale naar de NK-finale!

Wat een spanning, wat een ontknoping, maar wat zijn we trots! DVO U15-1 heeft afgelopen zaterdag de halve finale van het Nederlands Kampioenschap op het veld gewonnen. In een zinderend duel werd Unitas U15-1 met 8-6 aan de kant gezet.

Foto’s via Instagramaccount: dhmstudios_

Vorige week lieten de talenten al zien wat ze waard waren: door de laatste poulewedstrijd te winnen, legden ze beslag op de eerste plek in de poule. Daarmee dwongen ze een plek af in de halve finale. Dat er gezonde spanning op deze wedstrijd stond, was in de eerste helft goed te merken. Hoewel de kansen er waren, wilden de doelpunten aan beide kanten nog niet gemakkelijk vallen. Tel daar twee gemiste strafworpen bij op, en de hartslag langs de lijn schoot omhoog. Met een 3-3 ruststand lag de strijd nog volledig open.

In de tweede helft lieten onze toppers zien waar ze toe in staat zijn. Met ontzettend veel veerkracht, scherpte en teamspirit werd de rug gerecht. Unitas gaf fantastisch partij, maar DVO trok de wedstrijd in de slotfase definitief naar zich toe: 8-6! De ontlading na het laatste fluitsignaal was dan ook gigantisch. De finale is bereikt!

Op naar Harderwijk: Support gezocht!
Volgende week wacht de ultieme kers op de taart. DVO U15-1 speelt dan de grote finale om de landstitel op het veld. De tegenstander is een bekende: Fortuna U15-1, de ploeg die in de zaal al Nederlands kampioen wist te worden. Een gigantische uitdaging, maar met de vorm en strijdlust van dit DVO is alles mogelijk!

Onze toppers hebben jullie support keihard nodig om deze droom waar te maken. Trek je groen-witte kleding aan, neem je stembanden mee en kom massaal naar Harderwijk!

Wedstrijd: Fortuna U15-1 – DVO/Transus U15-1 (Finale NK veld)
Wanneer: Zaterdag 20 juni
Tijd: 11:15 uur
Locatie: Harderwijk

Laten we er met z’n allen een thuiswedstrijd van maken in Harderwijk. Tot volgende week!

Gezellige sponsoravond sluit succesvol seizoen af

Op woensdag 10 juni kwamen onze sponsoren weer bijeen voor de jaarlijkse seizoensafsluiting op het Geertje van Dusschotenplein. Met heerlijk eten van Willy’s 2 Go Catering Events & More, selectiespelers en staf achter de bar én een stralende avondzon op het terras waren alle ingrediënten aanwezig voor een geslaagde avond.

Foto’s: Johan Alberts

Tijdens een korte terugblik keek Edwin Schuurman samen met de aanwezigen terug op een prachtig seizoen. Daarbij was er natuurlijk aandacht voor de mooie groei van ons sponsorbestand. Met 22 verlengingen en 12 nieuwe sponsoren mogen we daar trots op zijn. Een speciaal dankjewel ging uit naar Hans Teunissen, die zich opnieuw heeft bewezen als onze onvermoeibare sponsorwerver.

Ook sportief was het een seizoen om niet snel te vergeten. We genoten van veel mooie en spannende wedstrijden, met als absoluut hoogtepunt het Nederlands kampioenschap in Ahoy. Een historische prestatie waar spelers, staf én vrijwilligers met recht trots op mogen zijn. Via deze weg nogmaals dank aan iedereen die daaraan heeft bijgedragen.

Natuurlijk werden ook de gastvrouwen van het sponsorhome niet vergeten. Zij staan tijdens iedere thuiswedstrijd klaar om onze sponsoren gastvrij te ontvangen en te voorzien van een hapje en een drankje. Hun inzet wordt enorm gewaardeerd.

Tijdens de gezellige sponsoravond werden ook de contractverlengingen van Grand Café Het Oude Postkantoor en Welgraven Bennekom B.V. officieel bekrachtigd. Fijn dat deze sponsoren ook weer voor drie jaar bijgetekend hebben.

Hoewel het seizoen bijna voorbij is, draait de Sponsorcommissie nog even door. We komen binnenkort nog één keer bij elkaar om de laatste zaken af te ronden en alvast vooruit te kijken naar het nieuwe seizoen. En eerlijk is eerlijk: daar hebben we nu al zin in.

Maar eerst staat er nog een mooie wedstrijd op het programma. Zaterdag 20 juni komt DVO U15-1 in actie tegen Fortuna U15-1 in de finale van het NK Veldkorfbal! We wensen dit team heel veel succes!

Voor nu bedanken we al onze sponsoren voor hun betrokkenheid en steun gedurende het afgelopen seizoen. Geniet van een mooie zomer en we hopen jullie na de vakantie weer langs de lijn of in het sponsorhome te ontmoeten.

Tot dan! ☀️🏆🍹

Van Berkel Trading B.V. nieuwe Goldsponsor van DVO/Transus

DVO/Transus is verheugd om te melden dat Van Berkel Trading B.V. uit Cuijk zich voor de komende drie jaar als Goldsponsor aan de club heeft verbonden. Met het zetten van zijn handtekening onder het contract heeft Francesco Serreli het startsein gegeven voor een mooie en langdurige samenwerking.

Van Berkel Trading B.V. is een toonaangevende speler op het gebied van schoonmaakartikelen en schildersgereedschappen en staat bekend om haar brede assortiment en professionele dienstverlening. We zijn trots dat een bedrijf van deze omvang en kwaliteit zich aansluit bij onze vereniging.

Namens DVO/Transus heten wij Van Berkel Trading B.V. van harte welkom bij onze groter wordende Business Club. Inmiddels zijn er al 55 bedrijven aangesloten.

We kijken uit naar een succesvolle samenwerking en vele mooie gezamenlijke jaren!

Bekijk ook de sponsorpagina op de website: Van Berkel Trading B.V. | DVO/Transus


Op de foto Francesco Serreli (midden) samen met dochter Saar namens Van Berkel Trading B.V. en Corina Fluit (links) en Hans Teunissen (rechts) namens de Sponsorcommissie

Trainingsschema’s Veld en Zaal 2026-2027 bekend

De trainingsschema’s voor het nieuwe seizoen 2026-2027 zijn bekend. Vanaf maandag 15 juni wordt er gestart met trainen in de nieuwe teamsamenstellingen die onlangs op de website bekend zijn gemaakt (zie Teamindeling 2026-2027).


Trainingsschema Veld 2026-2027:

Klik op de afbeelding voor een vergroting of klik HIER voor het PDF-bestand.


Trainingsschema Zaal 2026-2027:

Klik op de afbeelding voor een vergroting of klik HIER voor het PDF-bestand.

Inleveren teamtassen

Inleveren teamtassen
Op vrijdag 26 juni kunnen de teamtassen ingeleverd worden.

Tijdstip en locatie: van 19.30 uur tot 20.30 uur, ingang van de sporthal, linksaf naar de kleedkamers van de zaal.

Voor het inleveren van de tassen gelden de volgende spelregels:

  • De teamtas moet compleet zijn: het aantal shirts op de inventarisatielijst moeten kloppen met de shirts in de tas;
  • De shirts moeten schoon zijn.

Bij het niet compleet zijn van een set zal een vergoeding per shirt moeten worden betaald. Dit gaat om € 25,- per shirt. Dit kan ter plekke voldaan worden d.m.v. pin.

Zie voor verdere info de kledingvoorschriften: Reglement kledingfonds – DVO/Transus.

Ophalen bestellingen webshop
Daarnaast was afgelopen zaterdag de laatste mogelijkheid voor het ophalen van geplaatste bestellingen via de webshop. 5 september is weer de eerstvolgende ophaalmogelijkheid in het nieuwe seizoen.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust! kledingdvo@dvo-korfbal.nl.

In Memoriam: Piet Burgsteijn

Met verdriet hebben wij kennisgenomen van het overlijden van Piet Burgsteijn. Met Piet verliest DVO een betrokken clubman, een verbinder en een vertrouwd gezicht binnen onze vereniging.

Piet was veel meer dan alleen lid. In de loop der jaren heeft hij op uiteenlopende manieren bijgedragen aan onze club. Hij was actief binnen de juniorencommissie en maakte deel uit van de technische commissie. Als teambegeleider stond hij klaar voor teams van de F-jeugd tot en met de selectie. Ook zette hij zich in als praktijkopleider voor stagiaires van sportopleidingen. Daarmee gaf hij niet alleen richting aan spelers, maar ook aan jonge mensen die zich wilden ontwikkelen binnen de sport.

Op het veld was Piet een fanatieke en betrokken korfballer. Tot op latere leeftijd bleef hij actief spelen, altijd met inzet en plezier. Toen hij zelf niet meer speelde, bleef hij nauw betrokken bij het eerste team en het verenigingsleven. Hij was aanwezig bij wedstrijden, trainingen en activiteiten, geïnteresseerd, meedenkend en altijd bereid een helpende hand te bieden.

Piet belichaamde wat een vereniging sterk maakt: trouw, betrokkenheid en hart voor de club. Zijn inzet achter de schermen en zijn aanwezigheid langs de lijn hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van vele spelers en teams. Voor velen was hij een aanspreekpunt, een ondersteuner en bovenal een warm mens.

Wij zijn Piet dankbaar voor alles wat hij voor DVO heeft betekend. Zijn betrokkenheid en toewijding zullen in onze herinnering voortleven.

Wij wensen zijn familie en naasten veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.

Bestuur DVO/Transus



De rouwkaart is ook HIER te openen in PDF-formaat.

Oud-ledenborrel op Jubileumdag

Op 27 juni vieren wij ons 80-jarig jubileum met een sportdag voor onze leden. Graag nodigen wij ook oud-leden uit voor een borrel. Kom dus vanaf een uur of 15:00 gezellig een drankje doen in de kantine! Neem je fotoalbums van vroeger mee en wissel de sterke verhalen nog eens uit.

Eet je mee met de BBQ? Vul dan ook dit formulier nog even in: https://forms.gle/nivxYYAL2Po4WFa49

We zien jullie graag dan!

[UPDATE 2] Jubileumdag DVO 80 jaar

[Update 07-06]:

Vragen over de jongsten
We kregen wat vragen binnen over onze jongste deelnemertjes aan deze mooie dag:

  1. Hoe geef je een kind jonger dan 12 jaar op voor de BBQ? Betaal je dan het grote of het kleine feestpakket?
    Antwoord: bestel het GROTE feestpakket. Het kleine pakket geeft alleen toegang tot de kinderactiviteiten en het lekkers bij de lunch. Het formulier is hier inmiddels op aangepast.
  2. Hoe jong mag de jongste deelnemer zijn?
    Antwoord: Kangoeroeleeftijd, dus vanaf 3 jaar!

Mocht je je kind al hebben opgegeven voor de activiteiten en eet je kind ook ’s avonds mee? Laat het even weten via feest@dvo-korfbal.nl, dan passen we het voor je aan!


Op zaterdag 27 juni vieren we met zijn allen ons 80-jarig jubileum op ons sportpark!

Het festivalprogramma voor die dag ziet er globaal als volgt uit:

Iedereen is vanzelfsprekend de hele dag en avond welkom, echter voor het meedoen aan de activiteiten en de BBQ moet je een feestpakket kopen.

In het grote feestpakket zitten in ieder geval:

  • twee DVO-consumptiemunten;
  • een maaltijdbon voor de BBQ*;
  • het recht om mee te doen aan de zeskamp en/of kinderactiviteiten.

*De BBQ bestaat uit salades, brood, sauzen en vier stukken vlees of vega(n)-items.

De kosten zijn:

  • Feestpakket GROOT – deelnemer vanaf 12 jaar incl. BBQ: € 17,50
  • Feestpakket KLEIN – deelnemer jonger dan 12 jaar of deelnemer zonder BBQ: € 6,00

Het kleine feestpakket is de bijdrage om mee te doen aan de zeskamp en/of de kinderactiviteiten. Ben je jonger dan 12 jaar, dan krijg je lekkers rond de lunchtijd als je het kleine pakket bestelt. Dit is exclusief avondeten. Bestel daarvoor het grote pakket en geef aan dat je jonger bent dan 12 jaar (aparte optie in het formulier).

Wil je alleen mee eten bij de BBQ? Dat kan ook. Dan is de prijs € 13,95. Dit is verder geen pakket, dus geen extraatjes.

Vul hier je deelnameformulier in, ook als je onderdeel bent van een team of alleen mee eet:

REGISTREREN ALS DEELNEMER

VRIJWILLIGERS GEZOCHT!
Ben je 16 jaar of ouder en bereid op de Jubileumfeestdag een vrijwilligersdienst te doen (begeleider bij kinderactiviteiten, vrijwilliger bij zeskamp, barmedewerker, etc.), dan eet je gratis mee. Dus geef je vooral op voor een vrijwilligersdienst die bij je past!

Voor de zeskampen kan je je inschrijven als team. 6-8 deelnemers per team en bij voorkeur man/vrouw gemixt zoals dat hoort bij korfballers. Leeftijden mixen mag ook, maar dat hoeft niet! De minimale leeftijd is 12 jaar. Wij gaan zorgen voor leuke activiteiten en een sportieve sfeer. Er zijn naast het feestpakket geen verdere kosten per team aan verbonden. Teams kunnen zich inschrijven tot 18 juni!

INSCHRIJVEN ALS TEAM

Mocht je een introducé (niet-lid) meenemen, is daar geen bezwaar tegen onder boven genoemde voorwaarden.

Het formulier voor het feestpakket moet uiterlijk 18 juni zijn ingediend in verband met het bestellen van het eten.

We zien je graag de 27e!


Teamindeling 2026-2027

Beste spelers en speelsters,

Wat was het weer een mooi seizoen. Zowel op het veld als in de zaal is goed gepresteerd. Heel veel teams hebben kampioenschappen mogen vieren. Daarnaast was er ontzettend veel plezier zichtbaar op het veld. Wij als Commissie Korfbalzaken en Commissie Topsport hebben hiervan genoten.

Gedurende de competities en trainingen hebben wij een goed beeld gekregen van jullie als korfballers en de ontwikkeling die jullie hebben doorgemaakt. Daarnaast hebben we regelmatig afgestemd met de trainers, om de ontwikkeling van jullie als korfballers goed te volgen.

Zoals elk seizoen was het weer een flinke uitdaging om de teamindeling zorgvuldig in elkaar te zetten.

Via deze LINK ga je naar de teamindeling van seizoen 2026-2027 en kun je zien in welk team je volgend jaar gaat korfballen. In dit document staat de naam en de kleur vermeld. Het kan zijn dat de naam van de J-teams nog veranderd voordat de competitie start.

Zoals eerder aangegeven volgt de indeling voor de senioren zo spoedig mogelijk.

Als je na een nachtje slapen nog vragen en/of opmerkingen hebt naar aanleiding van de teamindeling kun je deze tot woensdag 10 juni mailen naar korfbalzaken@dvo-korfbal.nl. De betreffende coördinator zal contact met je opnemen om je vraag te beantwoorden.

Zoals in de teamindeling te zien is, zijn er nog verschillende teams zonder trainer/coach. Mocht je het nog leuk vinden om een team training te geven, mail dan gerust!

Het trainingsschema zal zo spoedig mogelijk gecommuniceerd worden via de site. We starten op maandag 15 juni met trainen in de nieuwe teams (dit kan afwijken wanneer een team de play-offs bereikt). Tijdens de zomerperiode gaan we genieten van een paar weekjes vakantie. Uiterlijk in de week van 22 augustus starten de trainingen weer, of eerder op aangeven van je trainer.

Wij kijken uit naar een nieuw seizoen met veel spelplezier, mooie resultaten en waarbij iedereen weer aanwezig is bij zowel trainingen als wedstrijden.